Återblick!

Sitter och lyssnar på Ken Ring - Alkoholismen. En påminnelse varför jag har dragit mig undan alkoholen.
Min morfar var en alkoholist, och dog innan jag föddes han har nu varit död i 29 år tror jag pga alkoholen.
Min låtsas pappas föräldrar är även alkoholister, varje gång jag besökte dom så drack dom fick vara hos min låtsas farmor på loven för att jag skulle få ha lite roligt men det mesta man fick göra var att springa och hämta öl och sånt till henne. Man fick aldrig en lugn stund hemma när hon satt och drack, hon ringde alltid oss och skulle börja bråka och sa att min mamma inte fick bo i det huset. Tillslut så blev mamma så less på att hon alltid skulle bråka om huset vi bodde i eftersom att min låtsas pappa hade fått det av henne, så hon sa att hon inte ville ha något med henne att göra längre att hon kunde fortsätta dricka och behövde inte ringa oss det tog ju ett tag för henne att fatta men det blev lugnt efter ett tag.

När jag blev utslängd ifrån min mamma så sa min låtsas farfar att om jag stannade kvar så skulle jag få 200 kr. Fick veta att han brydde sig i alla fall men vill ju inte stanna där när man inte är välkommen.

Men man kan ha roligt utan alkohol!




Rökfri 3 dagar!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Det kan man! (ha roligt utan alkohol alltså :p)

2008-08-23 @ 18:27:58
URL: http://nogg.se/cissilia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0