Mina tankar!

Det finns så mycket diskussioner om självmord och sånt. Det är många som tycker att personer som väljer att lämna världen genom att själva ta sitt liv är fega, men själv anser jag att dem är inte svaga dem är jäkligt starka. För att ta sitt liv krävs det stort mod, det finns alltid en tanke på sina nära och kära som snurrar i huvudet. Dem kanske känner att dem har försökt göra allt som står i sin makt för att må bättre men när det inte funkar så väljer dem en annan utväg.
Jag vet hur det är att ha anhöriga som tagit livet av sig, många vänner och även familjemedlemmar har gjort det. När man vet vad dem har gått igenom m.m så tänker man på ett helt annat sätt, tänk dem slipper lida.
Jag själv skulle inte klara av att ta mitt eget liv, jag vill se hur framtiden blir med jobb familj och sånt det finns ju något positivt i allt. Har fått höra att jag är ett maskrosbarn, trots allt som hände så hade jag alltid framtiden i bakhuvudet. Dem frågade mig varför jag inte tog den andra vägen, men mitt svar var enkelt jag måste ju leva inte vill jag lämna familjen vill ju kunna ha min egna familj och se mina barn växa upp. Valde även att jag skulle välja en linje så att jag kan hjälpa andra ungdomar som har haft problem för det är alltid bättre med någon som har en erfarenhet iställe för att prata med någon som tror sig veta något men inte vet hur det känns när något sånt händer.




Sitter och försöker fixa hemsidan jag ska göra på webbdesignen, det går ganska så bra men vet inte vad sidan ska handla om. Just nu så gör jag bara i ordning den med färger m.m så det blir klart. Några tips?

Puss =*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0